Dziś wszyscy przedsiębiorcy na całym świecie zastanawiają się „jak przetrwać”. Mówimy tu o sytuacji, w której znajduje się wielu z nas, wszyscy mogą zostać dotknięci sytuacją związaną z panującym koronawirusem.
Wielcy gracze, których zaplecze informatyczne znajduje się w chmurze, przygotowali pracowników do pracy w trybie „Remote Office”, wszyscy posiadają narzędzia pozwalające na pracę zdalną – jest to powód, aby odetchnąć z ulgą. Prawdopodobny brak pracowników w biurze, nie spowoduje ryzyka kontynuacji ich biznesu.
Ale co mają zrobić firmy, które do dziś nie zbudowały infrastruktury pozwalającej firmie na przechowywanie danych w chmurze, a przede wszystkim do dziś nie zapewnili odpowiednich narzędzi swoim pracownikom? Pamiętajmy, że i tak zdrowie pracowników jest najważniejsze, bo przecież to często od nich zależy jak będzie funkcjonowała nasza firma. W całej tej panice najważniejsze jest zachowanie spokoju, zdrowego rozsądku, ale jednocześnie rozpoczęcie przygotowań do sytuacji nadzwyczajnej.
Na „szczęście” nie jesteśmy sami. Jak wspomnieliśmy na początku, wszyscy jesteśmy w tej samej sytuacji. Patrząc na zachowanie wielu firm, wydaje się, że każdy jest przygotowany na najgorsze, ale gdyby zadać kilka kontrowersyjnych pytań – może okazać się, że jednak do bycia „przygotowanym” nam bardzo daleko. Rozwój sytuacji, która zmienia się z dnia na dzień powinna zmobilizować każdego przedsiębiorcę do natychmiastowego działania. Nie mówimy tu o polityce mycia rąk, bo o higienie w miejscu pracy każdy już powinien wiedzieć. Mamy na myśli przygotowanie Twojej firmy na dzień, w którym i Twój biurowiec może zostać odcięty od świata.
Najlepszym na ten moment rozwiązaniem jest oddelegowanie pracowników do pracy zdalnej. Potocznie zwane „Home Office” wydaje się najmniej inwazyjnym rozwiązaniem, dającym możliwość zachowania ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dobrze przemyślana polityka pracy zdalnej nie da uczucia odizolowania pracownikom, a pracodawcy pomoże w utrzymaniu wysokiej produktywności pracowników.
Pytań i wątpliwości jest bardzo dużo.
Odpowiedz sobie teraz na 9 bardzo ważnych pytań:
1. Czy Twoi pracownicy mają możliwość pracy zdalnej?
2. Czy pracownicy wiedzą, jak się zachować w sytuacji, kiedy miejsce pracy zostanie zamknięte?
3. Czy maja niezbędne narzędzia do wykonywania pracy w domu tj. laptop, telefon?
4. Czy systemy, na których pracujecie zezwalają na swobodny dostęp do danych?
5. Czy Twoi pracownicy mają dostęp do firmowej sieci VPN?
6. Czy dane potrzebne do codziennej pracy znajdują się w chmurze i są dostępne dla Twoich pracowników?
7. Czy poczta elektroniczna jest dostępna z każdego miejsca na ziemi?
8. Czy urządzenia Twoich pracowników posiadają aktualne oprogramowanie antywirusowe?
9. Czy Twoja centrala telefoniczna posiada funkcjonalność UC, aby bezpiecznie komunikować się z innymi pracownikami oraz wykonywać połączenia przez dedykowaną aplikację na laptopa lub komórkę?
Jeżeli na którekolwiek z powyższych pytań Twoja odpowiedź brzmi „NIE”, „NIE WIEM” lub „POMOCY!” skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 379 88 88.
Będziesz miał możliwość telefonicznego skonsultowania sytuacji Twojej firmy pod względem bezpieczeństwa i możliwości oddelegowania pracowników do pracy zdalnej.
Zaproponujemy rozwiązania, które pomogą Twojemu biznesowi utrzymać wysoki poziom.